Não existe maior aventura, senão aquela que nos incita a explorar as profundezas de nosso próprio Ser.
Não existe maior coragem, senão aquela que nos leva a assumir nossos erros e medos.
Não existe maior sabedoria, senão no conhecimento de sabermos quem somos.
Só com persistência, fé e verdadeiro amor poderemos cultivar a capacidade de nos abstrair de tudo o que nos é externo, permitindo assim envolvermo-nos num constante silenciar interno.
S.A.
English version:
Bigger adventure does not exist, than the one that in stirs us up to explore the deepening of our purpose to be.
Bigger courage does not exist, than the one that takes us to assume our errors and fears.
Bigger wisdom does not exist, than in the knowledge to know who we are.
Only with persistence, faith and true love we will be able to cultivate the capacity of abstracting ourselves from everything there’s external, allowing us to involving in one constant internal silence.
S.A.
Não existe maior coragem, senão aquela que nos leva a assumir nossos erros e medos.
Não existe maior sabedoria, senão no conhecimento de sabermos quem somos.
Só com persistência, fé e verdadeiro amor poderemos cultivar a capacidade de nos abstrair de tudo o que nos é externo, permitindo assim envolvermo-nos num constante silenciar interno.
S.A.
English version:
Bigger adventure does not exist, than the one that in stirs us up to explore the deepening of our purpose to be.
Bigger courage does not exist, than the one that takes us to assume our errors and fears.
Bigger wisdom does not exist, than in the knowledge to know who we are.
Only with persistence, faith and true love we will be able to cultivate the capacity of abstracting ourselves from everything there’s external, allowing us to involving in one constant internal silence.
S.A.
domingo, 22 de março de 2009
CURA – O PROCESSO (Parte II) / CURE - The Process (Part II)
Se o Ser Humano soubesse o poder que contêm em si… mas o Ser Humano anda à séculos adormecido, vagueando pelo planeta sem querer se aventurar por áreas desconhecidas. Com medo do desconhecido, do que poderá encontrar para lá do que é palpável, para lá do que a sua visão humana poderá alcançar. E é apenas este medo que o impede de alcançar novas paragens, e de ver quem é na realidade. Serão estas novas paragens e saber quem é sem o medo que o trava, o único caminho capaz de lhe proporcionar o processo de cura. Mas a cura não virá sozinha, pois a cura não têm pernas para andar por ela mesma… não virá por processos milagrosos produzidos por nós aqui deste lado… nós nada produzimos sem vosso consentimento e participação. Tudo o que é feito deste lado, ou já foi consentido antes de tomarem a vossa vestimenta física, ou terá de ser consentido no presente momento.
Tal como o Mestre Jesus falou numa parábola: “ Pedi, e vos será dado!” e nós acrescentamos: Acreditai com verdadeira fé de que sois vós quem dita o vosso estado, tudo aquilo a que podeis aceder, e que apenas o merecimento poderá ser um factor favorável quando em casos karmicos vocês se deparam com obstáculos. A CADA PASSO QUE DEREM, FAÇAM POR MERECER O PASSO SEGUINTE.
Todos os obstáculos poderão ser transponíveis, e apenas a falta de fé e o nada fazerem para serem merecedores, fará com que permaneçam por tempo indefinido no meio de becos sem saída. Presos na estagnação.
E lembrem-se de que por vezes será necessário de que passem por estados de dor intensa em vosso corpo, pois este é o único modo de vos fazer parar, de vos fazer arranjar tempo disponível para reflectirem. Não passem o tempo a queixarem-se de vossa vida, daquilo que anseiam ter, isso apenas vos trará ansiedade, e esta a seu tempo acabará por se transformar em dor. Mas, lembrem-se de que estão vivos, e que devem aproveitar este tempo aqui na terra para trabalhar a vossa evolução, não apenas para conseguirem comprar uma casa num condomínio VIP ou um carro último modelo, pois isto será algo que poderá vir por acréscimo ou em simultâneo, mas nunca a razão de incentivo para trabalharem a vossa evolução. E por favor, não se sintam decepcionados se acaso a casa no condomínio VIP ou o carro último modelo não estiver nos planos que vossa Alma trouxe à terra. Pois a Alma nunca terá em vista o alcance de algo tão mundano ou trivial, mas sempre aquilo que vós mais necessitais e que a vossos olhos até poderá parecer banal, mas de extrema importância para que possam alcançar os objectivos que vos trouxeram a esta vida.
Vocês passam a vida a não perceber que são estas lutas entre o que a vossa Alma necessita e o que vosso ego quer que trás até vós a ansiedade, o stress, as pressões, e que por acumulação dará lugar à dor e à doença. Há doenças que vêm porque vós assim o decidistes que iria ser, mas e se vos dissermos que a grande maioria vêm apenas para vos lembrar de quem sóis…!? Sois vós que criais o ambiente propicio para que se instale em vosso corpo a grande maioria das doenças e dores que vos infligem o corpo físico. E porquê? Porque não tomais a devida atenção à vossa intuição. A voz da Alma que habita o corpo que possuís de momento e que vos fala na expectativa de que lhe presteis atenção.
Anteriormente também chamamos a vossa atenção para três palavras simples mas que contêm nelas um significado muito abrangente que facilitará a vossa evolução, funcionam um pouco como símbolos que quando decifrados proporcionam à vossa Alma um grande passo.
Liguem-se à Natureza, contemplem-na, ela a seu tempo vos lembrará o quanto dela fazeis parte. Lembrem-se de que todos os grandes Mestres que partiram em busca de si mesmos foi no interior da natureza que se embrenharam, e no interior do seio dela que se encontraram. Não pensem que é a solidão que trás o encontro, a solidão entre iguais poderá ser um facilitador no modo em que actua, pois estando sozinhos não dispersarão vossa atenção.
No meio da natureza existem muitos seres vivos dos quais podem ter a percepção se usarem os vossos sentidos, muitos deles ocultos e dos quais não poderão dar conta de suas presenças apenas com vossos sentidos físicos. Mas, eles lá estão e mesmo ocultos vos orientam, se vocês conseguirem alcançar o estágio necessário a alcançar esta percepção.
Mas para alcançar isto não precisam de se deslocar a uma floresta fisicamente, basta que tragam a sua essência até vós. Nós não podemos ensiná-los a fazer isto, apenas os podemos orientar, indicando-vos o que podereis fazer, mas os passos terão de ser vocês a dá-los por vossos meios. Tal como vos indicamos anteriormente, façam uso da respiração, não respirem por respirar, mas respirem com consciência plena do processo de respirar.
Recordem-se de quem vocês são na realidade, vocês são uma Alma! É esta a essência do que trás vida a esse corpo que assumis como vosso, mas vocês apenas são detentores da Alma que é vossa verdadeira identidade, sabeis bem que o corpo é feito de matéria e na matéria permanecerá ao contrário do espirito.
Reaprendam a AMAR. Amem quem vocês são na totalidade! Amem vosso corpo físico, pois é através dele que vocês se podem expressar neste mundo. Amem vossa Alma!
A verdadeira Natureza da Alma é Amar. A natureza da Alma é a pureza, e ser capaz de amar a tudo e todos é o mais elevado sentido que trás a Alma a este mundo. Vós sois os arquitectos de vossa vida, os construtores daquilo que vos rodeia, os gestores das emoções que vos controlam. Não podeis nunca encarregar outros de fazer por vós os serviços que só por vós terão de ser desempenhados. Podeis pedir orientação a outros que vão um passo à frente. Podeis tê-los como modelos exemplificativos daquilo que necessitam alcançar. Mas, nunca tomar os passos ou a identidade dos outros como vossa!
Cada Alma é única e trás necessidades exclusivas. Podeis juntar-vos a outros e com eles dar os passos necessários, mas eles apenas estarão a caminhar a vosso lado. Embora deste modo o processo possa ser facilitado com apoio e incentivo, nunca substituirá a necessidade de possuírem em vós a força necessária para permanecer no caminho certo.
É um dado adquirido para muitos dos que entram no caminho do auto conhecimento, de que durante longo percurso a solidão será a vossa única companhia, portanto é fundamental que aprendam a amar-se para que possam sentir-se em boa companhia, pois quem se ama jamais se sente só. Muitos de vós tiveram mesmo a companhia de outros em parte do caminho percorrido, e mesmo assim não deixarem de se sentir sós…
O caminho do auto conhecimento é o único e verdadeiro caminho para alcançar a cura. Mas, para lá chegarem necessitam de fazer uso do vosso maior poder. AMAR! Porque a NATUREZA da ALMA é AMAR, e se a Alma não consegue Amar, então é porque se encontra doente e precisa de se curar.
O processo de cura inicia-se com o reconhecimento de quem são, fortalece-se quando se sentem integrados e unos com a Natureza e expande-se quando se Amam total e incondicionalmente!
English version:
If the Human Being knew the power they hold in themselves… but the Human Being it is in sleepiness at centuries, wandering thru the planet without want to venture in unknown areas. Afraid of the unknown, of what could find that it is beyond the tangible, beyond of what the human vision can achieve. It is just this fear that prevents him from reaching new stopping places, and see who he is in reality. Will be these new stopping places and who he is without the fear that hangs him, the only way able to provide him with the process of healing. But the cure will not come alone as the cure does not have legs to walk by itself... will not come by miracle processes generated by us here on this side ... we produce nothing without your consent and participation. Everything that is done on this side, or has been consented before you have taking your physic clothes, or must be assented at this time.
As the Master Jesus said in a parable: "Ask, and will be given," and we add: Believe with real faith that you are the one who declare your state, anything that can be access, and that only the deserving can be a favorable factor in karmic cases where you face obstacles. AT EACH STEP YOU TAKE, MAKE FOR BE DESERVING OF THE FOLLOWING STEP.
All barriers can be transferable, and only the lack of faith and doing nothing to be deserving, will make you remain for an indefinite time in the middle of dead ends. Prisoners in stagnation.
Remember that sometimes you will need to pass through states of severe pain in your body, because this is the only way to stop you, to make you find time to reflect. Do not spend the time complaining about your life, about what you would love to have, this only will bring to you anxiety, that over time will eventually turn into pain. But remember that you are alive, and should take this time here on earth to work for your development, not only to become able to buy a home in a VIP condominium or a last model car, because this it is something that may be increase or come by simultaneously, but never as the incentive to work on your progress. And please, do not feel disappointed if the house on a VIP condominium or the last model car is not in the plans that your Soul brought to earth. For the Soul will never have in mind the scope of something as mundane or trivial, but always what you most need and that at your eyes may seem to banal, but extremely important so that you can achieve the goals that brought you to this life.
You go through life not realizing that these are struggles between what your Soul needs and what your ego wants that brings to you the anxiety, stress, pressures, and that in combination will lead you to pain and disease. There are diseases that come because you have decided that in this way would be, but and if we say to you that most of them come only to remember who you are…!? You are the ones who creates the propitiate ambiance so that in your body be install the vast majority of illnesses and pains that you inflict to the physical body. Why? Because you not take the necessary attention to your intuition. The voice of the soul that resides in the body which you own in the time moment, and talk to you in expectation that you pay attention.
Previously we also call your attention to three simple words, but that contains in them a signification very including that will make easier your evolution, work a bit like symbols that when deciphered will allow to your Soul a big step.
Switch your selves to the NATURE, contemplate it, at is own time it will make you remind how much you are part of it. Remember that all the great Masters who were in search of themselves was in the nature that they embroiled, and was in the middle of it that they have found themselves. Do not think that it is the solitude that brings the meeting, the loneliness of equals could be a facilitator in how it acts, because being alone you will not disperse your attention.
In the midst of nature there are many living beings of which you may have the perception if you use your senses, many of which are hidden and you can not perceive their presence only with your physical senses. But there they are and even hidden out of your sight they guide you, if you achieve the training necessary to achieve this perception.
But to achieve this it is not need to go physically to a forest, you can just bring its essence to you. We can not teach you how to do this, we can only guide, showing what can you do, but the steps you need to make them by your own means. As we have indicated in other time, making use of breathing, not breathe just for breathing, but breathing with full awareness of the breath.
Remember who you are in reality, you are a SOUL! This is the essence that brings the life to this body that you assume as yours, but you are only the holders of the Soul that is your true identity, you know well that the body is made of matter and in the matter will remain in contrast of the spirit.
Relearn to LOVE. Love who you are in total! Love your body because it is through it that you can express yourself in this world. Love Your Soul!
The true NATURE of the SOUL is to LOVE. The Nature of the Soul is purity, and to be able to Love everything and everyone is the highest order that brings the Soul back into this world. You are the architects of your life, the builders of what surrounds you, the managers of the emotions that controls you. You can not ever instruct others to do for you the services that only by you have to be performed. You can ask for guidance to others who are one step ahead. You can have them as an exemplary model of what you need to achieve. But never take the steps or the identity of others as yours! Each Soul is unique and brings unique needs. You can join others and with them take the necessary steps, but they will be just walking to your side. Although this way the process can be facilitated with support and encouragement, never replace the need to have in you the enough strength to remain on the track.
It is a fact for many who enter in the path of self knowledge, that during long road the loneliness is your only company, therefore it is essential that you learn to love yourselves so you can be able to feel in good company, because the ones who are able to love themselves never feel alone. Many of you even had the company of others in part of the covered road, and still not cease to feel alone...
The path of self knowledge is the only and real way to achieve healing. But to get there you need to use your highest power. LOVE! Because the NATURE of the SOUL is to LOVE, and if the Soul can not love, then it is because Soul is sick and needs to be heal.
The process of healing begins with the recognition of who you are, gets stronger when you feel integrated and in union with Nature, and it expands when you love fully and unconditionally!
Subscrever:
Enviar feedback (Atom)
1 comentário:
Always beuatiful in how you put things my sweet.
How have you been dear?
Email me.
Blessings,
Lance
www.lancessoulsearching.com
Enviar um comentário